Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu kalimah Allah - MASJID DILEMPAR OBJEK

Isu kepengunaan kalimah Allah seharusnya telah lama dihentikan.. ditamatkan... ditutup. Noktah.

Ia tidak seharusnya dibiarkan berterusan menjadi polemik yang panas dan kontroversi. Perdana Menteri sebagai ketua negara seharusnya bijak menangani kes ini dan sejak awal menghentikannya daripada terus berkembang merebak.

Kini, selepas sepuluh gereja diserang, sebuah masjid di Sarawak mula menjadi sasaran kerja vandalisme. Perkembangan ini dikhuatiri boleh memburukkan lagi suasana.

DS Najib Razak mesti tegas.. jangan sepertimana pada mula kes ini bermula membiarkan demonstrasi dilakukan malahan membuat kenyataan bahawa kerajaan tidak menghalangi perbuatan seumpama ini. Ketidaktegasannya inilah seakan menunjukkan bahawa ia sebagai angkara dan perangkap Umno semata-mata.

Akibatnya, ia terus melarat dan melarat dan melarat. Benarlah jika demikian dibiarkan, maka isu ini kini menjadi mainan kerajaan untuk menghangatkan suasana. Ia umpama menjadi perangkap besar untuk memusnahkan musuh-musuh politiknya.

Mengapa kerajaan berpendirian bahawa Kristian di Sabah dan Sarawak dibolehkan mengguna kalimah itu , manakala di Semenanjung tidak diizinkan. Atas asas apakah ini semua? Berbelit-belit sungguh kabinet Najib membuat keputusan.

Ke manakah pakar-pakar rujuk agama dalam kabinet, para mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan. Mengapakah tidak dikeluarkan kenyataan yang benar sama ada benar ia menjadi kesalahan atau dibolehkan dalam kemurniaan agama Islam itu sendiri. Mengapa senyap dan sunyi tanpa berita.

Isu ini kini membesar dan merebak sehingga ke peringkat antarabangsa. Ambil lah pendekatan berasaskan lunas-lunas agama. Majlis Fatwa keluarkan pendirian yang tidak dipengaruhi oleh mana-mana parti politik agar dapat dipatuhi semua. Namun sehingga ini diam, diam dan diam. Mengapa ?

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar memberi amaran akan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang cuba mencetuskan situasi huru-hara.


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers