Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - UMNO DIIGAU KRISIS KESERASIAN DAN KERAGUAN

Amat jelas sekali, selepas berusaha meruntuhkan dan mencalarkan imej Pas dan Pakatan Rakyat, Umno pula berhadapan dengan krisis berlaga sesama sendiri. Ertinya sikap antara kepimpinan UMNO sendiri diragui keserasian dan kesamaannya.

Apa tidaknya, selepas media arus perdana dengan marak memainkan isu untuk mencemarkan ulama tersohor TG Nik Abdul Aziz dengan isu penajaan menunaikan fardhu haji dan dengan bergaya dan mencalarkan imej perlantikan Arifahmi sebagai CEO PBMK,... kini Umno sedang berlaga sesama sendiri.

Menteri di JPM Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz adalah pemula onar berlaga sesama Umno dengan menyifatkan mantan PM Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang rasis ekoran mempertahankan modul kurikulum Biro Tatanegara Negara.

Walaupun TPM TS Muhyiddin Yassin berkata agak melampau melabelkan Mahathir Mohamad sebagai rasis, namun Nazri sekadar menyifatkan komen Muhyidin itu sebagai usaha meredakan keadaan.

Mahathir tentulah berusaha mempertahankannya kerana kurikulum BTN itu dibuat semasa zaman beliau jadi PM, manakala Nazri cuba mengubah suaikannya kerana kononnya untuk menserasikan dengan konsep 1 Malaysia yang baru digubal oleh PM DS Najib Razak.

Sebenarnya kedua-duanya sama sahaja.

Dr Mahathir berpendapat kerajaan tidak perlu terperangkap dengan mainan politik pembangkang sehingga perlu merombak modul kurikulum yang diguna pakai oleh BTN yang telah sekian lama dipraktikkan secara berkesan di Malaysia.

Dalam erti kata mudah jangan dok dengar pandangan pembangkang. Jadi apabila Nazri cuba mengubah kurikulum itu, maka bererti dia telah ambilkira pandangan pembangkang. Sebelum ini sewaktu pembangkang kritik dan tidak mengizinkan pegawai dan kakitangan kerajaan negeri seperti dilaksanakan Selangor dan Pulau Pinang menghadirinya, Nazri mengutuk dan mempertahankan modul BTN itu.

Namun Nazri kemudian tersasul mengatakan memang modul itu akan diubahsuai mengikut konsep 1 Malaysia.

Sesungguhnya Umno dan BN sudah mula terperangkap dengan muslihat sendiri berlaga-laga dan berdebat sesama sendiri. Muhyidin pula mengingatkan pimpinan UMNO dan BN, jangan mudah terperangkap dengan mainan pembangkang, namun apakah itu bererti Muhyidin menuduh Nazri sudah terjerat dalam perangkap pakatan rakyat.

Sebenarnya Muhyidin SEMAKIN mengkucarkacirkan keadaan... dia merosakan MCA dan kini akan merosakkan dalaman Umno dan BN sendiri. Biarkan usianya menjadi TPM tidak akan lama kerana telah banyak kegagalan dilakukannya. Muhyidin kini meminta agar semua pihak mengambil pendekatan kurang bercakap.... yang boleh ditafsirkan bahawa biar dia sahaja yang bercakap.
Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers