Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - saban tahun rakyat dijamu maksiat di ambang tahun baru

Saban tahun kerajaan terus menghidangkan maksiat sempena sambutan ambang tahun baru. Begitulah juga bagi Ambang 2010 Kuala Lumpur yang bakal menjengah dalam beberapa jam lagi.

Puluhan ribu manusia terutama remaja dijangka membanjiri Dataran Merdeka yang lisedang gat dipersiapkan.

Ia dianjurkan bersama Kumpulan AmBank dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menghitung detik-detik tahun baru Masehi ini. Ia tidak menampakkan sebarang perubahan di bawah pemerintahan DS Najib Tun Razak ini. Nampaknya Najib juga ingin menikmati sama sambutan ini kerana pertamakali berada di pentas sebagai Perdana Menteri. Amalan ini nampaknya sudah menjadi satu budaya.

Persiapan ligat diatur di Dataran Merdeka.
Konsert kali ini menampilkan artis seperti kumpulan Hujan, Bunkface dan Amy Search. Ia dijadual bermula pukul 8.30 malam. Acara kemuncak ialah pertunjukan bunga api tepat pukul 12 tengah malam.

Jalan Sultan Ismail akan ditutup untuk 'Street Party Countdown 2010 Celebration' di sekitar persimpangan Jalan Bukit Bintang berdepan Plaza Sungei Wang mulai 6.30 petang hingga 1 pagi.

Ini di Kuala Lumpur, bandar-bandar lain seperti Georgetown juga tidak ketinggalan.


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers