Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu rasuah - Pak Abu diminta berundur jika amal budaya sindrom tutup kes profil tinggi

Belumpun memegang jawatan selaku Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Abu Hanifah Mohammad @ Pak Abu telah disarankan mengundur diri jika mengamalkan budaya sindrom menutup kes rasuah membabitkan VIP.

Demikian disarankan Umno Cawangan Kampung Tampi-Tampi Darat, Semporna dan UMNO Cawangan Tanjung Labian.

Ketua-ketua Cawangan berkenaan Azizul Sanarul dan Kunsul Nahul berkata SPRM hendaklah segera menyiasat kes-kes tertunggak berprofil tinggi di Sabah ekoran pertukaran serta merta Pengarah SPRM Sabah, Puan Latifah Md Yatim.

Salah satu daripada kes berprofil tinggi kata Azizul ialah kes Mantan Ketua UMNO Bahagian Kota Belud yang juga Pembantu Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Musbah Jamli yang telah lengkap disiasat ketika Latifah menjadi Pengarah SPRM Sabah.

“Kita dengar kes itu ditutup begitu sahaja kerana melibatkan Wakil Rakyat UMNO. Kononnya akan disiasat melalui badan yang akan dilantik khas untuk menyiasat kes rasuah wakil rakyat. Tapi sampai bila?.” tanya Azizul.

Kunsul Nahul pula berkata, Pak Abu harus menukarkan semua Pengarah SPRM negeri termasuk Sabah yang terlalu lembab dan kurang produktif bagi memulihkan imej SPRM yang mudah luntur.

Kunsul berkata, skandal rasuah Musbah Jamli diketahui rakyat Sabah ketika menjadi Pengerusi Supernesa, sebuah glc.

Kunsul turut mendesak SPRM menyiasati pemberian subsidi penanaman padi dan susu yang melibatkan Musbah dan beberapa kroni beliau
.
edited from blog cucu tokayah

Tags: isu rasuah

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers