Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - .. lembaga pengarah pmbk boleh lucutkan hak ariffahmi?

ISU pengunduran Ariffahmi Abdul Rahman selaku CEO PMBK terus berlarutan menjadi kemelut yang meresahkan dengan tiada kompromi dan pendekatan bijak diambil oleh pimpinan tertinggi PAS.

Kalau dilihat pada kes ini, nampaknya ia sekadar menjadi perbincangan meluas dan meliulu melalui media dan blog dan kesempatan ini dipergunakan sebaik mungkin oleh media arus perdana untuk merosakan imej PAS. Ke mana kah hilangnya bijak pandai dalaman PAS untuk menangani permasalah yang begitu simple untuk diselesaikan ini.

Sebagai sebuah PMBK, Ariffahmi tentunya terikat dengan peraturan dan arahan Lembaga Pengarah. Ke manakah dan apakah pendirian Lembaga Pengarah ini. Benar Lembaga Pengarah ini tentunya dipengerusikan oleh mertuanya Dato Menteri Besar TG Nik Abdul aziz Nik Mat, tetapi ahli lembaga pengarah masih boleh mendesak dan menasihati TGNA.

TGNA seorang yang terbuka fikirannya dan akan menerima pandangan, POSITIF... jadi apa kah Lembaga Pengarah PMBK ini tidak pernah bermesyuarat sejak kes desakan agar Ariffahmi berundur.

TGNA boleh memanggil mesyuarat ini untuk membuat ketetapan kes ini. Ir
oninya Abdul Ariffahmi sekadar memperlambatkan pengundurannya atas dasar kononnya masih mempunyai cuti dan sebagainya dan ia hanya dijadualkan berkuatkuasa 23 Mac 2009. Keadaan ini menimbulkan pelbagai spekulasi negatif bahawa betapa ketidak berkuasa TGNA mengatasi masalah SIMPLE ini. Jika itulah alasan Ariffahmi, maka Lembaga Pengarah boleh membayar gratuiti dan seluruh amaun cutinya itu berasas kiraan gaji semasa beliau. Maka tiada alasan lagi untuk Ariffhami untuk tidak berundur dari kerusi panas itu. Lembaga Pengarah juga boleh mengusulkan undi tidak percaya pada Ariffahmi, dan melucutkan segala haknya selaku CEO... jika demikian yang dikehendaki.

Dalam hal ini, eloklah keputusan dan desakan dibuat berasaskan keputusan mesyuarat ahli Lembaga Pengarah PMBK dan dengan tindakan itu akan lebih terbela kedudukan TGNA.
Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers