Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - PAFA - ZAMBRY BUKAN MB YANG SAH SELAGI NIZAR TAK MINTA BANTUAN

Isu bola sepak Perak atau PAFA nampaknya semakin bertambah menarik sehingga pelbagai pimpinan berusaha menjadi jaguh untuk mencampurinya dengan harapan mendapat perhatian pucuk pimpinan negeri. Sape lagi kalau bukan perhatian Dr Zambry Abdul Kadir.

Namun kadangkala ulasan menjadi out of context.

Naib Ketua Pergerakan Simpang Empat, Hutan Melintang, Mohd Najib Mohd Mokhtar menyifatkan DS Mohamad Nizar Jamaluddin, telah mengiktiraf Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar dan kerajaan negeri BN yang sah apabila merayu mendapatkan bantuan untuk Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa).

Mudah benar analogi Umno, asal minta bantuan, maka sahlah Zambry jadi MB.

Jadi selama ini bagi UMNGOK... BERERTI, Zambry bukan MB yang sah, selagi Nizar tidak memohon bantuan untuk PAFA. Rupenye Zambry dok tunggu Nizar minta rayuan untuk PAFA bagi mengsahkan kedudukannya... .

Mudah aje, nanti Nizar tarik balik permohonan minta bantuan, maka Zambrypun jadi MB yang tak sah. Mudah benor untuk menjadi MB, asal sape-sape minta bantuan untuk PAFA akan menjadi MB yang sah.

"Sebagai rakyat dan peminat setia pasukan bola sepak negeri, saya mahu melihat sukan ini maju dan pasukan pula dapat mencipta nama dalam arena bola sepak tanah air, tetapi disebabkan terlalu banyak politiking yang dicetuskan pakatan pembangkang, pasukan negeri gagal melangkah lebih jauh," begitulah kata sdr Mohd Najib.

Kalau benor ler, Mohd Najib ni peminat terhebat Perak, mengapa tak muncul atau bersuara sebelum Nizar ambilalih, tak pernah dengar suara. Sesungguhnya kalau Nizar tak ambil alih pada November 2008, dah lama tersungkur PAFA, dah setahun pasukan Seladang tak masuk Liga Malaysia.

Mengenai persatuan bola sepak Kelantan (KAFA) pula yang disifatkan Najib sebagai hebat, sebenarnya KAFA juga sebuah pasukan yang menghadapi masalah kewangan, malahan menanggung hutang lapuk yang bertimbun.

Seperkara sahaja yang banyak membantu kantung KAFA, para penyokong sentiasa memenuhi stadium sama ada pasukan bola sepak negeri itu perform ataupun tidak. Kutipan inilah yang banyak membantu PAFA. Memang itulah satu-satunya hiburan yang ada di Kelantan, bukan macam di Perak...

Sungguh ke kerajaan negeri kelantan di bawah PAS tak membantu KAFA... tunggu esok. jangan dok suka kencing merata (maaf ler)
Tags: PAFA

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers