Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - USAHA BERTERUSAN UNTUK KIKIS KEYAKINAN PADA TGNA

KOTA BHARU: Nampaknya usaha meluruhkan kepercayaan dan keyakinan rakyat pada PAS semakin hebat dengan tindak-tanduk yang semakin menjadi-jadi terutama untuk mengikiskan keluhuran peribadi Mursyidil Am TG Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pada asasnya, kekuatan PAS itu diperkatakan terletak pada kewibawaan dan ketokohan Menteri Besar Kelantan itu dalam mempertahankan pemerintahan sehingga menjangkau 20 tahun.

Bagi Umno, runtuhnya kekebalan Nik Aziz maka akan runtuhlah seluruh kekuatan PAS Kelantan, maka kerana itulah usaha dan gerakan halusi sedang dibuat untuk mengikis kepercayaan rakyat pada PAS.

Kelantan telah menjadi model bahawa negeri yang ketidak bergantungan pada Umno juga mampu melunaskan perjuangan dan keyakinan rakyat, malahan membangun selaras dengan negeri-negeri di bawah pemerintah Umno.

Keadaan ini amat meruntun kebimbangan Umno, lantaran mengetuskan usaha dalam apa jua cara sekalipun Kelantan perlu dirobohkan kekebalannya dan apa jua yang boleh dipicitkan, maka hendaklah dipicitkan agar terongkai segala keburukan. Dan jika tiada sekalipun maka ia hendaklah dibongkah dan digambarkan negatif agar mengaibkan.

Itulah kerja jahat yang sedang berlaku di Kelantan, khususnya kini. Rakyat jangan mudah termakan dengan rencana murahan ini.

TGNA memang menjadi bahan utama dalam PAS, malahan kini menjadi idol dalam Pakatan Rakyat. Dek kerana itulah ramuannya mesti direncahkan agar mudah tergoda sehingga memualkan mata dan telinga.

Musim tengkujuh di Kelantan nampaknya penuh dengan rentetan peristiwa kecil yang bisa menjadi bisul yang akan pecah dan menanah jika terus dibiarkan. Ia akan terus digembar gemburkan.

Isu Kickdefella yang mahu mendedahkan kepincangan dalam perbadanan Menteri Besar ekoran dipecat daripada jawatannya sebagai Pegawai perhubungan korporat Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), nampaknya menjadi isu terbaru. Ia bermula dengan siasatan SPRM terhadap PMBK itu.

Syed Azidi Syed Abdul Aziz dipecat Ketua Pegawai Eksekutif PMBK Mohd Ariffahmi Abd Rahman ekoran membocorkan rahsia PMBK. Namun isunya bukan pemecatan itu fokus utama sebenarnya, tetapi untuk mengaitkan Ariffahmi dengan TGNA, iaitu sebagai menantu dan bapa mertua.

Syed Azidi, didakwa berkonspirasi dengan BN dalam hal mendedahkan kepincangan PMBK. Namun atas keterdesakannya, beliau mendakwa memiliki dokumen yang boleh disabitkan dengan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa di PMBK.

Selain itu, isu Nik Abdul Aziz menerima tajaan mengerjakan haji pada minggu depan di bawah pakej RM65,000 juga dipertikaikan kononnya akan menimbulkan tohmahan.

Ia perkara biasa malahan menjadi sebahagian amalan dan budaya di Kelantan untuk meraikan kalangan guru pondok dan imam. Mereka biasanya ditaja untuk mengerjakan haji, kata setiausaha PAS negeri, Mohd Zaki Ibrahim.

"Memang Nik Aziz, seorang menteri besar, tetapi beliau juga seorang ahli agama," katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers