Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - SI MATI YANG TERUS BERTAMBAH KAYA

Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Nama pula menambahkan kekayaan ... mungkin begitulah yang dapat digambarkan mengenai dunia selebriti Barat yang telah meninggal dunia tetapi mengumpul pendapatan jutaan dolar setiap tahun?

Paparan ini sekadar untuk renungan?

Semuanya dek kerana nama yang digunakan menerusi perniagaan perlesenan dan barangan yang berkaitan dengan nama masing-masing. Ia melibatkan hasil jualan menerusi muzik, buku dan filem selebriti.

Forbes menyenaraikan 13 ikon "Selebriti yang sudah Mati berpendapatan Tertinggi" dalam tempoh 12 bulan dengan meraih pendapatan sehingga AS$886 juta (lebih RM3 bilion)

Ikon fesyen, Yves Saint Laurent (YSL) menduduki tangga teratas carta itu. Selepas YSL mati, estet mendiang dijual AS$350 juta (RM1.1 bilion), manakala pada Februari lepas, jualan barangan kepunyaan YSL termasuk hasil seni, antik dan perabot mencatat AS$443 juta (RM1.5 bilion).

Tempat kedua pula ialah legenda Broadway iaitu Richard Rodgers dan Oscar Hammerstein dengan memperoleh AS$235 juta (RM797 juta) hasil jualan organisasi 'The Rodgers & Hammerstein' serta hak-hak muzik ciptaan mereka.

Sementara itu, Michael Jackson berada di tangga ketiga. Dalam tempoh empat bulan selepas kematiannya, harta pusakanya telah merekodkan perolehan $90 juta (RM305 juta).

Mendiang Raja Rock N Roll, mendiang Elvis Presley menduduki tempat keempat. Beliau memperolehi berpendapatan AS$55 juta (RM186 juta) dalam tempoh setahun .

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers