Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - PERHIMPUNAN AGUNG TERBESAR DI DUNIA BERMULA


MAKKAH: Sebanyak 2.5 juta jemaah haji termasuk 25,000 rakyat Malaysia bergerak dari sini ke Arafah menjelang waktu wukuf (Khamis) dalam keadaan cuaca panas dan kering di sini , meskipun bertukar menjadi mendung dan hujan.

Jemaah haji Malaysia yang ditempatkan di 10 tempat penginapan atau Maktab Tabung Haji di sekitar Makkah dibawa secara beransur-ansur menaiki 160 bas yang disewa khas Tabung Haji bermula jam 11 pagi waktu tempatan (4 petang waktu Malaysia).

Ketua rombongan haji, Salleh Mubin, berkata operasi membawa jemaah haji ke Arafah dijangka selesai sepenuhnya menjelang tengah malam ini (5 pagi waktu Malaysia).

Beliau berkata, Tabung Haji akan berusaha menentukan semua jemaah haji Malaysia berada di Arafah esok untuk wukuf kerana ia adalah rukun ibadah haji.

"Jemaah haji yang sakit pula akan dibawa ke Arafah oleh petugas perubatan Tabung Haji dengan ambulans," katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers