Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - SEMINAR KHAS BINCANG HALA TUJU PAS

KUALA LUMPUR: Satu seminar khas akan diadakan bagi membincangkan halatuju PAS, selaras dengan keputusan sebulat suara mesyuarat khas Jawatankuasa Pas Pusat, kata Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata keputsan itu mengambil kira pandangan Mursyidul Am sendiri yang seboleh-bolehnya menggesa agar diadakan sesuatu untuk mengumpulkan akar umbi.

Seminar itu yang dijangka dihadiri 1,000 perwakilan itu akan diadakan pada 7 November di Dewan Datuk Fadzil Noor, Markas Tarbiyah Pas Puat, Taman Melewar, Kuala Lumpur, katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat berkenaan bersama-sama barisan pesuruhjaya negeri yang berlangsung lebih empat jam.

Mesyuarat khas itu diadakn ekoran Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz mencadangkan supaya EGM diadakan kononnya bagi membersihkan parti daripada golongan pro-kerajaan perpaduan antara PAS dan Umno yang bertentangan keputusan Muktamar PAS Jun lalu.

Ketika ditanya sama ada TGNA memberi penjelasan mengenai dakwaan kononnya ada kalangan pemimpin PAS cuba melakukan penyatuan dengan Umno, Abdul Hadi berkata: "Itu tidak ada, tuduhan itu tidak ada, beliau dah jelaskan... beliau puas hati."

Abdul Hadi juga berkata, mesyuarat juga mengarahkan jawatankuasa disiplin parti dipengerusikan Dato Tuan Ibrahim Tuan Mat menyiasat beberapa tuduhan terhadap PAS Selangor.

Image Selain itu, Abdul Hadi berkata, isu Kerajaan Perpaduan ditutup sepenuhnya dan tidak akan berbangkit lagi.

Yang turut hadir pada sidang media itu adalah Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahudin Ayub, Mahfuz Omar dan Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali serta Ketua Pemuda, Nasrudin Hassan Tantawi.


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers