Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - JAMALUDIN TERIMA RM5,O00 ...

IPOH: Seorang peniaga diiringi pegawai sprm yang menyamar sebagai teman wanitanya, menemui ADUN Jamaluddin Mohd Radzi pada Ogos lepas untuk mendapat bantuan agar dapat diluluskan projek perumahan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar, demikian Mahkamah Session diberitahu.

Pertemuan selama 15 minit pada 14 Ogos itu pada mulanya diatur di sebuah hotel tetapi kemudian dipindanhkan ke pejabat Jamaludin (yang ketika itu menjadi exco) di pejabatnya di bangunan SUK. Pada pertemuan itu, Mohd Imran Abdullah menyerahkan wang RM5,000 kepada Jamaluddin, melalui Usali di pejabatnya ketika itu.

Transaksi itu dirakam menggunakan hanfon Sony Ericsson milik teman wanitanya itu yang bernama Norliza Yusof.

Pertemuan saya dan Jamaluddin siatur oleh Usaili Alias, yang saya temui beberapa hari sebelumnya. Malahan, saya telah mengumpan RM10,000 kepada Usaili untuk membantu mendapatkan projek itu.

Beliau memberi keterangan terhadap Jamaludin dan Mohd Osman Mohd Jailu yang didakwa terbabit dengan rasuah antara 4 dan 19 Ogos tahun lepas.

Perbicaran berjalan di hadapan Hakim Azhaniz Teh Azman Teh.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers