Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu rasuah - IMRAN UBAH KENYATAAN ... JAMALUDIN TAK RASUAH

BUTTERWORTH: Sandiwara politik semakin kelihatan dalam drama kes rasuah yang membabitkan Jamaludin Mohd Radzi dan Osman Jailu apabila saksi utamanya mulai menukar sinopsis ceritanya bahawa dua Adun lompat itu tidak terbabit rasuah.
Saksi utama, Mohd Imran Abdullah, agen provokasi SPRM, memberitahu Mahkamah Sesyen, bahawa Jamaludin tidak menerima sebarang rasuah atau wang daripadanya untuk meluluskan projek perumahan di Seri Iskandar.
Jamaludin tidak berbincang sebarang projek dengannya ketika bertemu di pejabatnya di bangunan SUK, demikian dipetik dari laman web NST.
Pada 14 Ogos tahun lepas, Imran dalam laporannya kepada SPRM berkata, Jamaludin meminta RM5,000 dan dia memberikan wang itu kepada Jamaludin untuk meluluskan projeknya itu.
Image"Saya setuju, kenyataan saya kepada SPRM tidak benar," kata Imran dalam Mahkamah Sesyen apabila ditanya peguam Jamaludin, Mohd Roni Abdul Rahman.
Jamaluddin dan Osman Jailu (Adin Changkat Jering), bersama dengan bekas ahli majlis Daerah Perak Tengah, Usaili Alias dan Zul Hassan serta kontraktor Fairul Azrim, telah didakwa menerima rasuah antara RM400 dan RM100,000 antara 6 dan 19 Aug tahun lepas.
Tiga dari mereka juga didakwa menerima perkhidmatan sex oleh tiga wanita Cina yang diuruskan oleh Imran.
Sebelum ini, mahkamah ditunjukkan video Imran menyerahkan duit itu kepada Osman dan Usaili bahkan juga video tiga lelaki yang didakwa melakukan hubungan seks dengan tiga wanita Cina itu.
Tags: isu rasuah

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers