Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - BAPA MANGSA JAMBATAN MAUT MENINGGAL

KAMPAR: Mungkin tiada kata yang dapat mengambarkan betapa tragis dan malangnya keluarga mangsa tragedi jambatan maut...yang dimomokan keindahan program 1Malaysia apabila hari ini bapa kepada salah seorang mangsa itu turut meninggal dunia.

Begitulah tragisnya permulaan 1Malaysia ... setelah nyawa anakanda tercinta N Dina Deve, 11, direntap dua hari lepas, bapa kanak-kanak berkenaan, T Nathan, 45, pula meninggal dunia pagi tadi.

Kehilangan Dina benar-benar meragut kebahagiaan Nathan ... luluh jiwa dan raganya sehingga tak terdaya menjamah makan dan minum.

Nathan dipaksa kemasukan air melalui drip di lengannya, namun pagi tadi, kesengsaraan Nathan itu terlerai apabila dia menghembuskan sisa nafas di rumahnya di Mambang Di Awan, dekat sini selepas beberapa hari menanggung kesedihan.

N Dina mati kelemasan setelah terjatuh ke dalam sungai Kampar apabila jambatan gantung yang dititi bersama-sama 22 rakannya yang menyertai kem 1 Malaysia itu runtuh.

Tiga orang maut ekoran tragedi itu. Dua lagi mangsa ialah M Davadharshin, 11, dan V Diryasree Vasudevan, 12. Mereka adalah murid-murid SJK Tamil Gopeng.

Selepas menerima khabaran kematian anaknya, Nathan dilaporkan luloh sehingga tidak terdaya makan dan minum, lalu dipaksa menerima kemasukan air melalui drip dan berehat sepenuhnya di rumahnya.

Isteri mendiang, S Mogana kini juga terlalu tertekan sehingga enggan menemui wartawan untuk meluahkan kesedihannya. Keluarga ini masih mempunyai dua anak lelaki iaitu berumur sembilan dan 17 tahun.

Jambatan gantung itu baru sahaja dibina kira-kira seminggu sebelum program yang menghimpunkan 300 kanak-kanak itu. Menurut laporan, ia disumbangkan secara 'percuma' oleh satu syarikat.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin bagaimanapun berkata, kem bina semangat semacam ini akan tetap diteruskan bagi menjayakan program 1Malaysia yang bermula dengan meragut 3 nyawa.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers