Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - media perdana - MEDIA DAN PAS


Setiap kali pilihanraya sama ada pilihanraya kecil maupun umum, Mursyidil Am Pas TG Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat akan menjadi sasaran Umno, terutama usaha memusnahkan dan merosakkan nama baik beliau.

Itulah strategi Umno sejak 20 tahun lepas. Kerjabuat pimpinan Umno yang menjijikkan itu tidak pernah reda, malahan semakin menjadi-jadi apa lagi media arus perdana sentiasa memberi ruang luas untuk memaparkan hal-hal senegatif mungkin.

Pelbagai isu akan dibangkitkan dan dilemparkan pada TGNA dengan tujuan utama untuk mendapat feedback dan bingkasan jawapan daripada TGNA. Ia sebenarnya "jerat bingkas" yang cuba dipasang Umno dengan harapan pelandok lupakan jerat. Selepas komen dibuat TGNA, maka deretan persoalan, tohmahan akan menyusul sebagai usaha menfitnah dan memburuk-burukkan TGNA.

Sayugia diingatkan, bahawa adakalanya jika TGNA tidak memberi reaksi pada perkara seumpama itu lebih baik, biar rakyat yang membuat kesimpulannya sendiri. Rakyat sudah memahami akan keterdesakan Umno untuk menjejaskan imej TGNA agar tidak lagi memberi impak.

Umno sudah kehabisan peluru untuk meruntuhkan kekebalan TGNA yang terkenal dan dihormati bukan sahaja di dalam negara, malahan seluruh rantau Asia, khususnya Indonesia.

Beliau adalah tokoh agama dan ulama yang dihormati dan disegani. Sayugia juga dikhabarkan bahawa para pemimpin barisan depan PAS, khususnya hendaklah berada dalam siap siaga dalam menghadapi wartawan. Bijak membaca riak soalan yang dikemukakan dan mana yang patut dijawab.

Ulasan dan jawapan lebih manis sekiranya ringkas sahaja, daripada menjawab berjela-jela sehingga mengundang kesilapan. Sesuatu isu hendaklah difahami sebelum mengulasnya dan ada kalanya tidak semestinya dijawap, malahan sekadar senyum sudah memadai. Apabila sesuatu isu timbul, nada jawapan juga hendaklah sama dengan jawapan pucuk pimpinan tertinggi.

Kes terbaru, mantan PM Tun Dr Mahathir Mohamad membidas konon TGNA tidak melakukan pembangunan di Kelantan adalah juga susulan daripada jawapan TGNA pada orang yang lupa diri Ibrahim Ali. Sesungguhnya, orang kelantan menyifatkan Ibrahim sudah tidak "masuk buku" (tak boleh pakai lagi). Apa jua yang dibangkitkan Ibrahim tidak perlu dijawab.

Ibrahim sudah tidak diterima mana-mana parti, maupun amno. Beliau ibarat menyalak bukit sahaja..., sekdar tekak menjadi sakit, manakala bukit tak runtuh (takda kesannya), dia hanya sekadar mewakili (sehingga PRU13) kawasan Parlimen Pasir Mas. Ibrahim tidak mewakili mana-mana parti pun. Begitu juga dengan Mahathir, beliau adalah mantan PM, mantan Presiden Umno... semua mantan sahaja.

Nampaklah kini ia akan dijadikan modal kempen Umno di Bagan Pinang. Begitulah Umno memulakan episod dramanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers