Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - UMNO LANCARBUDAYA BOHONG

Budaya berbohong dalam Umno, nampaknya bukan sahaja melibatkan calonnya Rohaizat Othaman yang cah keting rakannya, malahan seluruh kepimpinannya yang datang berkempen di PRK DUN11 Permatang Pasir.

Rohaizat berbohong pasal penyalagunaan wang syarikat dengan melemparkan tuduhan itu dilakukan rakannya Yusri Isahak (Yusri menafikannya), manakala Menteri Pertahanan DS Zahid Hamidi menafikan kor perubatan tentera diguna untuk berkempen.

Zahid berkata, kehadiran ambulan tentera dan kakitangannya bukan bertujuan politik sedangkan ia dipergunakan secara meluasa pada pilihanraya ini. Zahid kurang bijaksana berbohong musim pilihan raya ada ambulan tentera.

TPM TS Muhyidin Yassin juga membawa pelbagai gula-gula. Jumaat tadi beliau dan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin solat jumaat di Masjid Permatang Tinggi, Kebetulan, calon Pas Ustaz Salleh Man juga bersolat di situ.

Pertembungan tak disengaja ini merosakkan program Muhyidin kerana mengikut jadual awalnya beliau akan berucap selepas solat Jumaat. Nasi dan gulai juga dihidangkan. Namun telah ditakdirkan PA System (pembesar suara) yang dibekalkan Jabatan Penerangan Negeri mengalami kerosakan.

Jawabnya habis membedal nasi semua jemaah blah. Muhyiddin juga blah.

Ada dua faktor di sini. 1. Memang Allah tidak mengizinkan Muhyidin bercakap dan kedua kehadiran calon PAS membantutkan kemahuan Muhyidin berucap, kerana secara adilnya jika calon BN berucap maka calon PAS juga wajinb dibenarkan berucap dalam masjid itu. Baru adil.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers