Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - STOK TOPENG MUKA KEHABISAN



SUNGAI PETANI: Topeng muka (mask) untuk menutup hidung dan mulut sukar diperolehi di sekitar pekan Sungai Petani. Kebanyakan farmasi memaklumkan kehabisan stok.

Semua ini gara-gara flu babi yang semakin banyak nyawa diragut. Sehingga ini 44 kematian dicatatkan ekoran wabak itu.

Topeng berkenaan dijual dengan harga RM1 sekeping atau RM40 bagi sekotak yang berisi 50 keping topeng. Ibu bapa terutamanya membekalkan anak masing-masing dengan topeng sebelum ke sekolah.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, terbaru membabitkan bayi perempuan berumur 10 bulan, seorang bayi lelaki berumur 12 bulan, perempuan mengandung berusia 18 tahun, lelaki berusia 24 tahun dan dua lelaki yang berusia dalam lingkungan 60an.

Kata Liow sekolah yang mempunyai kes jangkitan virus tersebut hanya perlu ditutup sekiranya jumlah guru dan pelajar yang dijangkiti atau dikuarantin adalah tinggi.

Selain itu Liow menegaskan pengetua sekolah perlu mempertimbangkan perkara ini sekiranya berlaku dan patuh kepada arahan pengarah kesihatan negeri selepas melaporkanya kepada pengarah pelajaran negeri.

Beliau juga memberi amaran kepada peniaga yang menjual topeng muka dan pencuci tangan pesanitasi agar tidak sewenang-wenangnya menaikan harga.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers