Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik sketsa - Guru di Perak kena isytihar keahlian parti ?



BAGAN SERAI: Sekurang-kurangnya guru-guru di dua buah sekolah di sini telah disahkan menerima borang untuk memaklumkan keahlian dalam parti politik masing-masing.

Menurut sumber, guru sekolah Kebangsaan Teluk Medan dan Guru Sekolah Kebangsaan Gunung Semanggol telah menerima borang JPA (T) 2/96 Lampiran E itu untuk diisi dan dikembalikan kepada JPA.

Katanya, borang perisytiharan itu jelas membuktikan tiada kebebasan berpolitik mahupun demokrasi sebenar dalam sistem demokrasi di negeri Perak sejak DS Dr Zambry mengambil alih.

Menurut catatan dalam borang berkenaan, makluman itu selaras dengan Peraturan 21 (6), Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Kelakukan dan Tatatertib) 1993



Zambry dilaporkan telah melawat sekolah berkenaan baru-baru ini dan melancarkan program anak angkat dengan kerjasama Universiti Teknologi Mara (Uitm). Mungkin melihatkan layanan guru yang kurang memuaskan, maka tindakan seumpama itu dibuat.

Lepas ni adaler guru yang kena tukar...

Tindakan ini bertentangan sama sekali dengan prinsip dan asas demokrasi dalam sebuah negara berperlembagaan. Adalah jelas ia menunjukkan usaha untuk menyekat atau menghalang mana-mana guru yang tidak sehaluan dengan kerajaan negeri.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers