Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik nasional - betapa pemerintah tergamak membedil ... rakyat

BUTTERWORTH: 1 Ogos telahpun berlalu. Maka sejarahpun tercatat.

Betapa pemerintah ada kesanggupan, ada ketergamakan dan sampai hati membedil gas pemedih mata dan menembak water cannon pada rakyat yang sekadar berhimpun untuk menyuarakan bantahan terhadap Akta Keselamatan Dalam Negari (ISA).


Lebih lima ratus rakyat diberkas dan dikhabarkan lebih 60 orang masih dalam tahanan polis sehingga hari ini. Media tv dengan bersungguh memaparkan betapa rakyat yang berbondong-bondong berhimpun di sekitar Sogo, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Masjid Jamek dan Masjid Negara adalah mereka yang degil dan pencetus kekacauan semata-mata.

Secara ringkas dan mudah, apakah berlaku keganasan daripada perhimpunan itu. Yang jelas keganasan berpunca daripada pihak penguasa terutama polis sahaja. Rakyat dibedil dengan gas dan ditembak meriam air... diberkas dan disumbatkan ke dalam trak FRU. Begitulah yang dipaparkan oleh media Tv .. tiada seorangpun rakyat yang kelihatan menyerang atau menentang polis.

Apakah menjadi kesalahan besar jika diizinkan rakyat menyerahkan memorandum kepada Yang diPertuan Agong. Apakah akan menjadi huru hara kerana mereka berhimpun dan berarak ke Istana Negara. Jika diberikan keizinan, rasanya semuanya akan selesai dengan aman.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers