Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - ADUN PERMATANG PASIR SELAMAT DIKEBUMIKAN

BUTTERWORTH: Ribuan umat Islam hari ini menziarahi jenazah allahyarham Dato Hamdan Abdul Rahman yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permatang Pasir yang meninggal dunia awal pagi tadi di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur.

  • Jenazah allahyarham selamat tiba di Pejabat Dun Permatang Pasir dari IJN pada kira--kira jam 2 petang. Ia kemudian disembahyangkan oleh ribuan penyokong di Masjid Permatang Pasir dan dikebumikan di tanah perkuburan di situ selepas solat asar,

Antara yang kelihatan menziarahi dan memberi penghormatan terakhir kepada allahyarham ialah Ketua Pembangkang DS Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Menteri Besar Kedah Ustaz Azizan dan para exco kerajaan negeri Pulau Pinang.

Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Salleh Man ketika ditemui berkata, jenzah telah dselamat dkapan dan dimandikan di IJN sebelum dibawa pulang ke Permatang Pasir.


Katanya, allahyarham telah seminggu berada di IJN untuk menjalani rawatan susulan akibat kesakitan di bahagian jantung kembali setelah menjalani pembedahan sebelum pilihanraya umum ke 11 tahun 2003 di Hospital Besar Pulau Pinang.

Pada Pilihan raya ke 12 lalu beliau mengekalkan kemenangan tiga penggal berturut-turut bagi kerusi Dun berkenaan.

Image"Allahyarham menjadi Pesuruhjaya PAS Negeri selama 11 tahun setelah pemergian allahyarham Tuan Guru Haji Zabidi Ali penghujung tahun 1980 an. Beliau seorang yang dedikasi dan merupakan pejuang yang sanggup berkorban apa sahaja termasuk harta benda kerana memartabatkan Islam, " jelasnya.

Allahyarham dianugerahi Darjah Setia Pangkuan Negeri yang membawa gelaran Dato' sempena ulangtahun Tuan Yang Terutama Dato' Seri Utama Dr Abdul Rahman Abbas yang ke 71 baru-baru in.dekat.

ImageAJK PAS Pusat, Dato' Kamarudin Jaffar berkata Allahyarham adalah seorang pemimpin PAS yang amat kuat bekerja, rapat dengan rakyat.

Yang turut hadir di IJN ialah Naib Presiden PAS, Dato' Mahfuz Omar, Presiden KeADILan, Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; AJK PAS Pusat, Dr Dzulkifly Ahmad; ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo Lo Mohd Ghazali.

Dato Mahfuz berkata, allahyarham seorang yang rapat dengan rakyat, komited dan memahami kehidupan rakyat. Beliau banyak membantu terutama ketika saya ditahan ISA (operasi lalang). Beliaulah yang menjaga kebajikan anak isteri saya.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers