Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik nasional - UMNO TERKENA JERAT SENDIRI DI PENANTI

PENANTI: Pada satu ketika, BN mengambarkan telah membuat satu keputusan konon maha bijaksana apabila tidak bertanding pada PRK N12 DUN Penanti, tetapi rupanya ia telah menjerat diri sendiri apabila penamaan calon diadakan, terdapat calon bebas.

Secara jelas, calon PKR Dr Mansor Othman akan dicabar calon bebas (bekas ketua wanita PKR negeri) dan bekas anggota Gerakan. Secara tidak langsung medan untuk berceramah terus terbuka luas dan BN akan terdedah tanpa dapat membela diri.

Nak berkempen tak da calon, nak membantu calon bebas pun tak kena. Tetapi ia bukan perkara luar biasa bagi BN, kerana Umno sudah biasa menaja calon bebas, malahan mengambil calon bebas sepertimana berlaku di Perak.

Jawabnya jerat telah memakan tuan, maka kebijaksanaan yang digembar gemburkan oleh media rasmi Umno terutama kini memakan diri. Memalukan

Manusia itu hanya boleh merancang dan Allah yang menentukannya. Semuanya dalam perancanganNya. Mahu tak mahu mungkin BN akan menyokong calon$ bebas yang juga bekas ahli Gerakan.

Kuasa Allah hendak membuktikan betapa munafiknya Umno itu dibuktikan dengan serta merta. Kononnya PRK menghabiskan duit rakyat, PRK Penanti agenda PKR dan pelbagai alasan lagi... kini dah terlupa jerat... menjerat Umno/BN sendiri.

Seingat sejarah, inilah kali pertama Umno/BN menjadi begitu dayus tidak bertanding pada PRK. Bagaimanapan ada benarnya kerana daripada enam PRK yang diadakan sejak PRU 12, Umno/BN hanya memenangi satu kerusi, itupun di Batang Ai, Sarawak.

Keputusan UMNO tidak bertanding juga tidak mengubah keputusan Allah untuk menjemput ke rahmatullah Adun Manek Urai Pak Su Mail. Lantas satu lagi PRK akan diadakan di DUN yang dikuasai PAS sejak lima penggal lepas itu.

Pengarah Pilihanraya Pas Pusat Datuk Mustafa Ali berkata, Umno/BN tak payah bertanding kerana kalau bertandingpun akan kalah dan ia memalukan sahaja.

Namun Timbalan Presiden Umno, TS Muhyidin Yassin pantas memintas mengatakan bahawa Umno/BN akan meletakkan calon di Manek Urai.

Cepat dan tangkas Muhyidin berkata demikian mengatasi kenyataan Presiden Umno dan PM DS Najib Tun Razak. Begitulah Umno yang telah menyedari kesilapannya tidak bertanding di Penanti.

Pentas penamaan calon hari ini juga membuktikan bahawa rakyat masih bersama-sama PKR, apabila taktik DS Najib mengena UMNO/BN yang tidak meletakkan calon ... kini tidak berupaya menangkis.

Apakah UMNO/BN kehabisan modal untuk ditaburkan atau peluru untuk dilepaskan kerana pada kebiasaannya pada setiap PRK UMNO/BN akan menaburkan puluhan juta ringgit untuk memikat hati pengundi. Pelbagai projek mi segera dilaksanakan pada setiap kali PRK yang disertai Umno/BN.

END


Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers