Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - sikap kuku besi umno mulai kelihatan

hanya 13 media boleh buat liputan sidang DUN

IPOH (1 May): Harakah, Malaysian Insider, Malaysiakini atau apa jua ler yang tak termasuk dalam senarai jangan harap nak masuk buat lipuitan persidangan dewan undangan negeri.

Kerajaan negeri menetapkan hanya 13 organisasi media boleh buat liputan. Yang lain dilarang memasuki dewan, bukan itu sahaja dok di kaki lima dewanpun nanti kena halau.

Semua pintu maklumat kononnya akan dikatup oleh Zambry. Tengoklah nanti.. akan lebih bocor dan tiris maklumat kerana yang membocorkannya ialah pegawai kerajaan sendiri.. mereka yang menyampah dengan Zambry dan kuncu-kuncunya.

Cukup dengan gambar sahaja. Yang berhormat Adun Pakatan Rakyat pun ramai yang terdiri daripada kalangan blogger.Blogger hanya perlu gambar sahaja kerana ia akan menceritakan segalanya.

Kerajaan negeri kudeta Umno/BN menetapkan hanya 13 organisasi media dibenarkan membuat liputan sidang DUN Perak yang akan berlangsung selama seminggu bermula 7 Mei ini, demikian menurut kenyataan media Jabatan Penerangan Negeri.

Organisasi berkenaan ialah stesen TV RTM dan BernamaTV, TV3 dan akhbar The Star, New Straits Times, Berita Harian, Utusan Malaysia, China Press, Sin Chew Daily, Nanyang Siang Pau, Tamil Namban, Tamil Nesan dan agensi berita Bernama.

Notis itu juga menghadkan hanya dua orang sahaja boleh mewakili setiap organisasi berkenaan — seorang wartawan dan seorang jurugambar. Bagaimanapun RTM, BernamaTV dan TV3 yang dikuasai Umno boleh menghantar tiga wakil.

Media-media lain tidak dizinkan memasuki dewan termasuk berada di sekitar laluan luar dewan itu. END
Tags:

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers