Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik perak - NIZAR MASIH MB


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah, demikian diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala KLumpur hari ini.

Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dalam hujahnya berkata: "Hanya undi tidak percaya dalam dewan undangan negeri sahaja yang boleh memaksa Menteri Besar meletakkan jawatan."

Mahkamah Tinggi menolak rayuan Umno/BN, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir agar menangguhkan perisytiharan itu.

Nizar kini dalam perjalanan ke Ipoh untuk mengadap Paduka Seri Sultan Perak memohon perkenan membubarkan Dewan Undangan Negeri.

Sesungguhnya, perisytiharan ini membawa pengertian bahawa apa jua yang dibuat oleh Zambry dalam tempoh lantikannya sebagai Menteri Besar BN menjadi tidak sah. Oleh kerana itu juga dalam kata yang mudah, persidangan DUN 7 Mei juga menjadi haram.

Lantaran itu, usaha Nizar memohon sembah agar dibubarkan DUN dan diadakan pilihan raya semula adalah wajar dan bertepatan kerana jika tidak kemelut akan terus berlarutan tanpa kesudahan



Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers