Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - kereta baru dilelong yang lama disimpan?

Lelong Camry membazir wang, kata Nizar

IPOH (22 April) Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin menyifatkan tindakan kerajaan kudeta Barisan Nasional (BN) Perak melelong 16 kereta Toyota Camry sebagai tindakan membazirkan wang rakyat.

"Sepatutnya kereta itu digunakan terlebih dahulu dalam tempoh lima hingga enam tahun sebelum menjualnya memandangkan ia baru dibeli Januari lalu.

"Kereta itu masih dalam tempoh jaminan tiga tahun. Mengapa mahu melelongnya sedangkan ia masih baru dipakai?

Semalam, kerajaan negeri Perak kudeta dilaporkan akan melelong 16 Toyota Camry 2.4 yang sebelum ini digunakan sebagai kenderaan rasmi exco Pakatan ketika menerajui pentadbiran kerajaan negeri.

Menurut kenyataan tender terbuka yang dikeluarkan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang dihantar ke bahagian iklan sebuah akhbar berbahasa Melayu di Ipoh semalam, lelongan kereta itu akan berlangsung pada 4 hingga 18 Mei ini dan kereta-kereta tersebut boleh dibeli secara pukal atau seunit dengan harga rizab RM148,000 sebuah.

Nizar berkata, kesemua kereta Camry tersebut dibeli oleh pihaknya bagi menggantikan Proton Perdana V6 yang telah empat tahun digunakan oleh kerajaan BN sebelum Pakatan menerajui kerajaan Perak pada Mac tahun lalu.

"Dalam tempoh kurang setahun, kos penyelenggaraan sebuah kereta V6 amat tinggi sehingga ada yang mencecah RM80,000. Jadi kita ambil keputusan membeli amry kerana harganya hanya RM96,000 sebuah berbanding V6 yang berharga RM102,000.

Nizar berkata, jika BN persoalkan pembelian Toyota Camry itu kononnya tidak mengikut dasar negara yang mahukan penggunaan kereta tempatan, kenapa pula kerajaan BN di Terengganu dan Sabah masing-masing mengguna Mercedez dan Volvo.
Tags:

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers