Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - headline. feature , nasional - Malaysia kena kencing bab LYNAS

Sahlah lepas ni sisa Lynas hanya untuk dijual di dalam negara. Rakyat Malaysia akan diberi diskaun untuk membelinya.Terima kasih pada Umno dan BN. 

Sah Malaysia kena kencing. Sisa radiasi berkenaan yang tidak dikehendaki di kesemua negara di dunia kini tidak sepertimana konon dijanjikan UMNO dan BN bahawa ia boleh dieksport kembali ke negara asal kilang itu Australia.

Semua kena kencing. Rakyat Pahang bakal mempunyai MB tiada telinga. Itulah habuan untuk rakyat Pahang, khususnya dan Malaysia amnya.



Sekarang story baru pula mula berlegar..konon sisa Lynas itu tidak bahaya dan molek dipasarkan di Malaysia.


Itulah kisah nak mempertahankan benda yang salah tapi jawapan juga tak masuk akal. 


Menteri juga sokong dijual dalam negara.. kah kah kah..nak kencing lagi..

Menteri sains teknologi dan inovasi Datuk Seri Maximus Johnity Ongkili berkata sisa daripada operasi Lynas boleh dipasarkan di Malaysia JIKA DITUKAR KE PRODUK SINTETIK yang hanya mengeluarkan radiasi rendah.


Sisa itu juga boleh dipasarkan JIKA ada pembeli, katanya.

Bodoh betul statement ini..semua main sekiranya ada pembeli. Pembeli mana nak beli benda ada radiasi. Giler betul kenyataan ini..

Sekiranya tiada pembeli, Lynas perlu mengeksport bahan tersebut, kata Menteri Pro Radiasi itu lagi.

Mengiktu undang2 antarabangsa, sisa radiasi tidak boleh dieksport ke negara luar. di mana ia dihasil maka kambus dan simpanlah di negara berkenaan. Bahagialah Umno dan BN dan Najib dan Tok Nan .

Maknanya kena kencing lagi.

Menteri pro radiasi itu berkata, hasil produk itu tidak berbahaya kerana hanya akan mengeluarkan radiasi pada skala 1 Becquerel setiap gram – jauh lebih rendah daripada had 5 Becquerel setiap gram seperti ditetapkan oleh piawai antarabangsa untuk bahan yang dikira berbahaya.

Namun, beliau menjelaskan bahawa bahan berkenaan termaktub bahawa bidang kuasa Akta Kualiti Alam Sekitar dan perlu mematuhi keperluan akta berkenaan sebelum dipasarkan.

Maximus juga menegaskan bahawa ia perlu dieksport keluar daripada negara, mengikut syarat yang ditetapkan, sekiranya ia dalam bentuk sisa mentah.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers