Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Tee meninggal dunia selepas lima tahun..


Tee Hui Yi yang berjaya dalam dua pembedahan transplan jantung meninggal dunia di Hospital Batu Pahat pada Selasa. Mendiang berusia 19 tahun.
Tee dikejarkan ke hospital selepas mengadu sakit dada pada pukul 10 pagi namun doktor mengesahkan dia meninggal dunia setengah jam selepas tiba di hospital.
Ayah Tee, Ah Soon, 57, berkata doctor tidak memaklumkan punca sebenar kematian anaknya kepada pihak keluarga.
"Dia sihat sebelum ini namun dia mengadu sakit badan malam tadi. Tee muntah beberapa kali (pada waktu pagi) sebelum badannya lemah dan dia tidak bergerak," kata Ah Soo sambil menambah dia cuba menyembuhkan semula tetapi tidak dapat mengubah apa-apa.
Tee terpaksa berhenti sekolah ketika di menuntut di Darjah Empat selepas tahap kesihatannya merosot. Dia terpaksa menggunakan jantung mekanikal ketika menunggu pembedahan transplan jantung.
Dia telah menjalani pembedahan transplan jantung pertama di Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur pada 4 Oktober, 2007 namun badannya tidak dapat berfungsi dengan baik dengan organ berkenaan.
Hui Yee menjalani satu lagi pembedahan transplan jantung kali kedua keesokan harinya. Dia telah dibenatkan keluar daripada IJN pada 22 Disember selepas 15 bulan berada di hospital. Mayat Tee kini berada di rumah mayat Cina Jalan Fatimah di sini untung diberi penghormatan terakhir dan majlis pengkebumian akan berlangsung Khamis ini.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers