Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Saya tahu..walaupun ramai tidak tahu


Banyak sudah di perkatakan mengenai Persatuan Bola sepak FAM yang berterusan gagal memmbawa kegemilangan bola sepak negara.

Tiada siapa yang berani menegur pengurusan FAM. Dulu seketika Dato Seri Ibrahim Saad (mantan Timbalan Menteri dan TKM Pulau Pinang) pernah menduduki kerusi hangat Setiausaha Agong FAM.

Beliau dikatakan rapat dengan Presiden FAM. Pun begitu akhirnya beliau sendiri berundur. Sebabnya tanyalah Ibrahim sendiri yang kini menjadi Duta Malaysia ke Filipina.

Saya sendiri pernah ditawarkan kerja bahagian perhubungan FAM..saya pergi ke sana dua hari..kendian saya belah kerana melihat betapa unsur politik kicking yang kuat dalam FAM.

Saya merumuskan betapa pada masa itu (lima-enam tahun lepas)..hanya mereka yang mempunyai daya tahan mengampu yang tinggi akan mempunyai jangka hayat hidup yang tinggi dalam FAM. 

Ada sekurang-kurangnya tiga kelompok penting dalam FAM..iaitu kelompok Presiden, kelompok Setiausaha Agung dan kelompok jurulatih. Mereka sudah lama menyelinap dalam pengurusan dan pentadbiran FAM dan ia akan berterusan selagi tidak dirombak sepenuhnya.

Masuklah siapa sahaja dalam FAM ..tidak akan sampai ke mana.. Bola sepak Malaysia akan terus menghadapi nasib malang. Bayangkan Vietnam dan Myammar kini lebih baik dari Malaysia. Wal hal Malaysia mempunyai kewangan dan kemudahan.

Bacalah rintihan Tan Sri Anuar Musa. Anda boleh lawati Facebook beliau di sini untuk sama-sama mengetahui konspirasi yang sedang beliau hadapi.

Saya tahu rancangan menyekat saya bermula seawal saya dicalunkan sebagai Timbalan Presiden FAM. Saya tahu, urusetia tidak pernah NEUTRAL , malah mereka pernah buat pengakuan pada saya bahawa mereka terpaksa!

Ramai yang tidak tahu bagaimana saya dilayan sejak saya buat kejutan dengan memenangi jawatan Timbalan walau pihak lain cuba berkonspirasi.

Ramai yang tidak tahu saya dilayan macam budak-budak....Ramai yang tidak tahu saya tiada ofis, tiada kerusi atau meja di Wisma FAM yang serba mewah bagi beberapa orang tertentu.

Ramai yang tidak tahu bagaimana minit mesyuarat sering dipinda dari apa yang diputuskan ....

Ramai yang tidak tahu beberapa keputusan exco diVETO di luar mesyuarat .... Ramai tidak tahu ahli exco tidak dilayan urusetia kecuali sekerat dua sahaja ....

Ramai yang tidak tahu selepas saya dan CEO MSL selesai mendapatkan tajaan RM120 juta, saya dan stuart mula dihimpit pelbagai tekanan dan halangan untuk berfungsi ...

Ramai tidak tahu apabila beberapa pembaharuan dan penjimatan nak dibuat dan menjejaskan comfort dan benefit pihak tertentu, maka konspirasi pun bermula untuk melindunginya ...

Penggantungan saya adalah perkara yang diarah dan dirancang ... Saya akan buktikan ... Mereka menutup semua pintu diplomasi dan perbincangan bersemuka ...

Tidak mengapa ... kerana itu mempercepat terbukanya pintu mahkamah ... saya tahu saya keseorangan.

Tapi saya berikrar, saya bersedia hilang semua kedudukan dalam bolasepak Malaysia.

Tetapi segala yang berlaku dan ujud akan saya ketengahkan without any fear ...

Bila mereka menolak saya keluar maka halallah penentangan saya dari luar pula .... Insya’ Allah minggu depan saya akan buat satu kenyataan penting ...

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers