Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Khalid Samad dihadap ke mahkamah


Anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dihadapkan ke Mahkamah Rendah Syariah pada Khamis atas tuduhan mengajar agama Islam tanpa tauliah di sebuah surau di Kapar di sini pada Ogos tahun lepas.
Khalid, 54, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Syarie Norafizi Fitri Ab. Manaf.
Beliau didakwa mengajar perkara tentang agama Islam tanpa tauliah dalam sebuah surau di Taman Seri Sementa, Jalan Taman Seri Sementa, antara 10 malam dan 11.50 malam pada 16 Ogos 2011.
Khalid yang juga Timbalan Pesuruhjaya III PAS Selangor didakwa mengikut Seksyen 119(1) Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Selangor) 2003 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.
Pegawai Pendakwa Syarie daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Mohd Saufi Mastorlani mencadangkan supaya Khalid dibebaskan dengan jaminan RM2,500 serta seorang penjamin, dan memohon satu tarikh sebutan bagi membolehkan pihak pendakwaan membuat penelitian terhadap pertuduhan.
Peguam syarie Muhamad Burok yang mewakili anggota Parlimen itu bersetuju dengan permohonan pihak pendakwaan supaya mahkamah menetapkan satu tarikh sebutan kerana pihaknya juga ingin membuat penelitian terhadap pertuduhan dan menghantar representasi.
Norafizi membenarkan Khalid dibebaskan dengan jaminan RM1,500 serta seorang penjamin dan menetapkan 7 Jun ini bagi sebutan semula kes. - BERNAMA

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers