Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - Panglima Perang Red Warriors dikuburkan dua tahun


Nasib Tan Sri Annuar Musa dalam arena bola sepak tanah air, bolehlah dikira berkubur, sekurang-kurangnya untuk tempoh dua tahuan apabila digantung oleh FAM.


Meskipun telah membuktikan kehebatannya mengendalikan pasukan Red Warriors tetapi kelancangannya bersuara mengkritik si Rajagopal, jurulatih pasukan kebangsaan mengakibatkan beliau dihukum sedemikian rupa. 
"Apa yang disuarakan Tan Sri Annuar Musa itu ada rasionalnya. Mungkin kesalahan beliau ialah bercakap pada masa dan tempat yang salah," kata Dali Omar.
Sambil bersetuju dengan prestasi pasukan kebangsaan ketika ini bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan, Dali berkata, tidak ada silapnya bagi Annuar mengeluarkan kenyataan sedemikian.
“Semuanya berkisar soal ‘spirit of the moment’ dan apa-apa sahaja pun boleh berlaku. .
“Kesilapan beliau mungkin tidak bercakap di dalam mesyuarat sebagai mematuhi peraturan FAM. Tetapi kita kena ingat itu merupakan pandangan peribadinya. Itu sahaja dan kita harus realistik dengan pandangan beliau.
“Kita sudah menghabiskan wang berjuta-juta ringgit, masa dan tenaga tetapi apa yang kita dapat. Tiada hasilnya dan saya bersetuju kita bukanlah ‘power house’ dalam sukan bola sepak sejak dulu lagi,” katanya.
“Di sini lain dan di Australia lain. Di sana semua orang bermain bola sepak. Semua orang yang menjaga persatuan sukan adalah profesional. Tidak ada orang yang berpangkat sebaliknya hanya orang biasa yang menjaga persatuan.
“Semua persatuan sukan di sana boleh dikritik. Mereka boleh menerima kritikan, berbincang dan mengambil tindakan bagi memperbaiki sebarang kelemahan. Kita kena akui masih belum mencapai tahap profesionalisme sepenuhnya.
“Dulu kita boleh kalahkan Australia tetapi tengoklah sekarang mereka pula yang membelasah kita. Sekarang mereka layak bermain di Piala Dunia tetapi di mana kedudukan kita sekarang,” katanya.
Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers