Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Abdullah Hishan kosongkan jawatan Timbalan Presiden PAFA

PERSATUAN Bola Sepak Perak (Pafa) kini tidak mempunyai Timbalan Presiden kerana penyandang jawatan, Datuk Seri Abdullah Hishan Mohd Hashim terpaksa mengosongkan jawatan itu.

Ini berikutan beliau diisytihar muflis oleh Jabatan Insolvensi Negara menyebabkan beliau tidak boleh memegang sebarang jawatan dalam badan sukan.


Menurut sumber, larangan yang tidak membenarkan seseorang yang diisytihar muflis memegang jawatan dalam sebarang pertubuhan berdasarkan Akta Pembangunan Sukan 1997 .


Berikutan itu menurut sumber terbabit, Abdullah Hishan rerpaksa mengosongkan semua jawatan termasuk sebagai salah seorang naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang dimenanginya dalam kongres badan induk itu pada 2010.


Beliau berkata, arahan memaklumkan mengenai larangan itu kepada semua ahli gabungan badan induk bola sepak negara itu terkanding dalam surat bertarikh 7 Disember lalu.



Abdullah Hishan yang juga Yang Dipertua Persatuan Bola Sepak Daerah Taiping (PBDT) memenangi jawatan Timbalan Presiden Pafa dalam kongres ke-52 pada 2010 Ahli perniagaan berasal dari Taiping itu menyertai Pafa pada 2008 apabila memenangi jawatan Naib Presiden.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers