Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - Kenyataan Pendaftar Pertubuhan berbelit-belit

Pakatan Rakyat menafikan kenyataan Pendaftar Pertubuhan (ROS) bahawa gabungan itu tidak membuat permohonan baru bagi mendaftarkan ia sebagai sebuah entiti.
Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata, sehingga kini ROS tidak membuat keputusan mengenai permohonan Pakatan yang dibuat sejak dua tahun lalu.
Beliau memetik Kenyataan Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan (ROS), Datuk Abdul Rahman Osman kononnya pakatan rakyat tidak berusaha berbuat demikian.
“Mengapa Pengarah ROS boleh berkata begitu sedangkan permohonan lama belum ada keputusan,” katanya dalam sidang media hari ini.
Saifudin berkata, selepas Datuk Zaid Ibrahim keluar parti, jawatan beliau selaku Pengerusi Sekretariat untuk mengurus permohonan itu terbatal sebagaimana termaktub dalam perlembagaan pakatan.
“Kalau ROS kata dengan keluarnya Datuk Zaid, maka kena buat permohonan baru, sepatutnya permohonan lama direspon dengan mengeluarkan satu surat rasmi.
“Persoalannya sehingga kini kami tiada menerima apa-apa daripada ROS samada perlu membuat permohonan baru atau tidak,” katanya.
Saifudin turut memberitahu Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamarudin Jaafar dilantik bagi menggantikan Zaid sejak Mac 2011.
“Sejak Mac 2011 setiap tiga hingga 4 minggu kami mengadakan pertemuan dengan pihak ROS termasuk menghantar 6 salinan meliputi undang-undang tubuh, logo, surat permohonan dan bayaran sebanyak RM30,”
“Oleh itu, majlis presiden pakatan yang bermesyuarat semalam menetapkan untuk menanti kenyataan terbaru dari pengarah ROS hasil sidang media yang kami buat hari ini sebelum membuat keputusan selepas itu,” katanya.
Sementara itu, Ahli Parlimen Rasah, Loke Siew Fook yang juga Setiausaha Agong Sekretariat itu sejak dua tahun lalu menyifatkan tindakan ros itu berat sebelah.
“Semasa Zaid mohon pendaftaran Pakatan dan masih ahli PKR, Ros enggan lulus tetapi Ros luluskan pula pendaftaran parti KITA pimpinan Zaid dalam masa 2 minggu sahaja, ternyata keputusan Ros terhadap permohonan kami bersifat politik,” katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers