Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Headline , political concern - Anda selamat jika bukan pakaian bersih dan kuning: 14 diberkas hari ini

Kerajaan Umno-BN phobia warna kuning. Diharap rakyat Malaysia jangan memakai pakaian bersih dan yang berwarna kuning. Pakailah yang KOTOR dan hijau. Kalau nak kena berkas polis silakan memakai warna kuning dan bersih.


Hari ini sebanyak 14 aktivis ditahan di Sungei Siput, Perak, ketika mereka mengedarkan bendera Malaysia di sebuah pasar.

Lapan daripada mereka memakai kemeja T BERSIH manakala rakan-rakannya pula memakai baju DAP yang tertera tema 'Ubah'.

Aktivis itu tiba di pasar berkenaan kira-kira jam 9 pagi tetapi polis tiba 15 minit kemudian dan mengheret mereka ke balai polis.

12 daripada mereka adalah ahli DAP dan dua lagi ahli PKR.

Antara mereka yang dicekup polis itu adalah ADUN Jalong Leong Mei Ming, ADUN Teja Chang Lih Kang dan Tan Kar Hing, setiausaha politrik kepada ahli parlimen Dr Lee Boon Chye.

Ketika dihubungi, Leong mengesahkan bahawa beliau ditahan tetapi belum diberitahu di bawah akta atau undang-undang mana mereka ditangkap.

“Kami diberitahu polis mendapat arahan daripada 'pihak atas' untuk tangkap sesiapa yang memakai kemeja T BERSIH,” katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers