Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - -

B Dato' Hj Husam Musa, YB Salahuddin Ayub, YB Dato Mahfuz Omar dan YB Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin. Beberapa sahabat dan 
pemerhati politik berpendapat salah seorang dari kalangan yang berpendidikan agama akan menang iaitu Ustaz Idris Ahmad. Manakala untuk 2 kouta lagi persaingannya sangat sengit. Dijangkakan undi yang mereka perolehi tidak banyak bezanya antara satu sama lain. Datuk Husam Musa dan Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin dijangka menang berdasarkan kepada beberapa faktor menurut pemerhati politik tersebut.

Antara faktor yang menyebabkan Husam menang ialah beliau dikatakan orang yang penting dalam membantu Tuan Guru di Kelantan dari segi perancangan ekomoni, kewangan dan pentadbiran selain dari mempunyai idea-idea yang baik dalam menyumbang kepada pembangunan Kelantan. Selain itu beliau juga merupakan petugas parti yang sangat komited dan tahan uji. Sebaik sahaja menamatkan pengajian beliau dari Universiti Malaya (UM) beliau terus sahaja mewakafkan dirinya kepada PAS Kelantan sehingga ke hari ini.

Datuk Seri Muhammad Nizar pula diilihat sebagai pemimpin 'versatile' yang diterima oleh semua pihak termasuk rakyat yang bukan Islam. PAS mesti mempunyai  pemimpin seperti ini bagi meneruskan kesinambungan perjuangan PAS for All. Selain dari Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Presiden beliau dilihat sebagai pemimpin yang sangat berpengaruh di kalangan rakyat yang bukan Islam. PAS mesti mempunyai seorang pemimpin yang seperti ini. Demikian hujah yang dikeluarkan oleh pemerhati politik kepada saya.
Tags:

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers