Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - Ummi Hafilda tak hadir mahkamah: Saman RM100 juta terbabas


Ummi Hafilda Ali gagal hadir saman RM100juta.
Entah apa ke hal.. Ummi Hafilda Ali yang beriya-iya menyaman Baginda Minda RM100 juta kerana kononnya memfitnah beliau sebagai wanita yang banyak skandal dan pernah ada hubungan seksual dengannya (Baginda) tidak muncul di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
Mungkin dia luper kot atau dok sibuk kempen di Sarawak. Tapi mengherankan juga kerana peguamnya juga gagal hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini untuk pengurusan kes.
Hakim Zabariah Mohd Yusof terus menolak saman RM100 juta  Hafilda ke atas ahli perniagaan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda dan Malaysiakini selepas mendapati peguam kedua-dua plaintif dan defenden gagal menghadirkan diri semasa kes itu disebut.
Saman itu difailkan melalui firma peguam Sahrihan & Hamdan. 
Dalam samannya, beliau mendakwa sebuah artikel yang disiarkan dalam Malaysiakini pada 15 Mac lepas, yang memetik kenyataan Baginda di lobi parlimen sebagai bersifat fitnah dan menyerangnya secara peribadi.
Kenyataan itu adalah semata-mata untuk memalukannya dan bermotifkan niat jahat kerana menggambarkan bahawa seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal dan amat tidak jujur. 
Selain menuntut ganti rugi am sebanyak RM100 juta, plaintif memohon satu injunksi untuk melarang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan berbau fitnah terhadapnya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers