Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , Headline , political concern - IBAN naik angin... habuan pilihan raya negeri belum ditunai

Lebih 100 Iban naik angin menyerbu ibu pejabat Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) di Sibu untuk menuntut janji habuan pilihan raya negeri baru-baru ini yang masih gagal ditunaikan.

Mereka menuntut habuan wang RM400 seorang yang dijanjikan sebagai menyokong calon SUPP.


Pemantau Pilihan Raya Sibu (SEW) mendakwa pengundi Iban  berang kerana tidak mendapat bayaran 'baki' tersebut meskipun telah dijanjikan oleh agen pilihan raya SUPP dan tuai rumah panjang sebelum pilihan raya.



SEW menghantar dua perwakilannya ke ibu pejabat SUPP bagi memantau keadaan.



Dalam siasatannya, SEW berkata pihaknya mendapati bahawa penduduk Iban dijanjikan bayaran RM100 sebelum hari mengundi 16 April lalu dan sekiranya calon SUPP menang, setiap seorang daripada mereka akan menerima RM400 lagi selepas pilihan raya.



SEW mendakwa sebelum ini, perwakilannya juga menyaksikan penduduk Iban daripada sekurang-kurangnya dua rumah panjang dibayar 'baki' RM400 berkenaan.

p/s: siapa yang ada buat janji dengan Iban siap sedia....

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers