Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu MB Perak - MAJORITI PENGUNDI PERAK KECEWA DENGAN KEPUTUSAN MAHKAMAH

Rakyat Perak yang mengundi dan memberi kepercayaan kepada Pakatan Rakyat amat kecewa dengan keputusan Mahkamah Persekutuan, yang menafikan kedudukan Ds Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Pada PRU12 , rakyat Perak memberi mandat kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah Perak, bukan kepada UBN. Namun tindakan tiga ADUN Pakatan Rakyat melompat keluar dan mendakwa menjadi anggota bebas menyebabkan kedudukan kerusi dalam DUN menjadi UBN 28 dan PR 28 kerusi.

Bagaimanapun tiga anggota Dun bebas itu menyatakan sokongan kepada UBN. Sikap dan tindakan ini ternyata menafikan hak rakyat yang memberi sokongan majoriti kepada PR bukan kepada UBN pada PRU12.

Rakyat Perak amat kecewa dengan keputusan mahkamah itu, kata Timbalan Pengerusi DAP Dr Tan Seng Giaw.

"Ramai yang kecewa dengan keputusan hari ini. Mereka berharap sistem perundangan di negara ini dapat memberi keputusan yang sebaliknya kerana kes ini tertangguh agak lama," katanya.

"Cara terbaik untuk selesaikan masalah ini adalah dengan membubarkan DUN Perak. Biar rakyat buat keputusan dan pilih siapa pemimpin yang layak menjadi pemerintah," kata beliau.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob pula berkata, PR tidak akan berputus asa dengan keputusan Mahkamah itu malahan akan bekerja lebih keras untuk menawan Perak pada PRU13.

"Kita sudah jangka keputusan tidak akan berpihak kepada Nizar sejak awal lagi.

"Berdasarkan rekod kes-kes besar sebelum ini, keputusan mahkamah memang tidak memihak kepada PR. Sebab itu kita tidak kecewa dengan keputusan hari ini,” katanya,

"Apa yang berlaku di Perak akan menguatkan lagi sokongan rakyat kepada pembangkang. Rakyat akan bersimpati terhadap apa yang berlaku pada Nizar. PR perlu terus berusaha dan kekalkan sokongan yang sedia ada bagi memastikan kemenangan mutlak di Perak pada PRU13," katanya.
Tags: isu MB Perak

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers