Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - KALIMAH ALLAH .. AWAS PERANGKAP

Tiba-tiba timbul kecurigaan dan pandangan serong akan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di atas isu penggunaan kalimah Allah yang dizinkan kepada akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly.

Ialah mahkamah kebiasaannya dalam genggaman Umno, mengapa sampai tragedi ini berlaku... mengapa sekarang... kerana isu ini sensitif yang sememangnya telah disedari akan menimbulkan kontroversi, malahan ketegangan jika tidak bijak ditangani.

Umno juga mempunyai kuasa (sudah terbiasa) mengubah keputusan mahkamah dalam tempoh kurang 24 jam sepertimana kes Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin yang diputuskan sebagai MB yang sah dan kemudian kurang 24 jam diubah keputusan itu. Kini kes keputusan rayuan Nizar pula memakan masa lebih 2 bulan nak diumumkan.

Pun perkara biasa gamaknya... gampang sahaja keputusan disegerakan apabila disifatkan urusan penting dan dilambatkan/lengahkan bila perlu. Ye ler penting bagi Umno. Apakah dalam kes penggunaan kalimah Allah ini kurang pentingnya... atau memang perangkap... Jika benar maka ia ternyata strategi yang bergaya dan berjaya oleh Umno untuk memerangkap musuhnya..

Nanti, Umno akan bersuara bahawa hanya Umno yang boleh menyelesaikan segera isu itu. PAS tidak mempunyai apa jua kuasa. Baru merah padam muka pimpinan PAS yang telah berebut-rebut membuat kenyataan, ya lah telah diterjah oleh wartawan arus perdana. Maka berbisalah penangan Umno sekali ini...

Kecurigaan ini mungkin tidak keterlaluan apabila secara tidak sengaja tersasul menyusuri blog Pakatan Rakyat N15 Dun Juasseh. Berikut saya paste artikel dari blog itu untuk tatapan semua

Siapa yang menang dalam masalah ini adalah perkara kedua yang lebih utama dan kesal serta akan mendapat perhatian ialah Hakim bukan Islam Lau Bee Lan yang memutusan kes penting ini.

Tidak adakah lagi hakim berbangsa Melayu dan beragama islam untuk mendengar dan memutuskan kes ini. Sedangkan Implikasi yang sangat besar kepada agama Islam. Bila ia diputuskan oleh hakim yang bukan Islam tentunya kita melihat sesuatu yang tidak kena sekali lagi dalam sistem kehakiman di negara kita..

Modus operandi:

Penggunaan nama Allah oleh kristian tak akan berjaya walau bila2 pun di Malaysia ini. Dalam rayuan nanti puak kristian juga akan kecundang...namun apa sebenarnya di sebalik isu ni...Malaysia akan mendengar apa org penting UMNO bagi tau kat member2 dia..

1. Arah hakim bukan Islam buat keputuan memihak kepada kristian, kalau hakim islam nanti akan jadi isu besar dan maut hakim tu nanti...
2.Maka org2 terpilih akan berkokok..ikut keperluan untuk bersihkan imej, dah disusun dgn rapi...Pemuda UMNO, Mahathir, Rais Yatim dll..
3. Ini akan membuatkan rakyat terasa bahawa UMNO lah yg sebenar2nya pembela Islam...
4.Kaitkan Mahkamah Syariah, Raja-Raja Melayu...ini akan menunjukkan pembelaan UMNO kepada mahkamah syariah dan tanggungjawab kepada raja2 Melayu..( sebenarnya meraka lah yag hancurkan kedua2 institusi ini)
5.Kutip pendapat Pakatan dalam hal ini..terutama dari pemimpin Islam PR yang kurang sedar isu ini untuk menyebelahi Kristian...dari situ PR akan dituduh pembelot terhadap Islam. (pemimpin PR kena hati2 dan berwaspada)
6. Desakan bagai nak rak dibuat tunjuk pembelaan untuk Islam dan Allah. Demo Umno sudah bermula dan mula mencabar PR untuk menunjukan kejaguhan
7. Arah mahkamah rayuan batalkan keputusan mahkamah tinggi..
8. Diharapkan kepercayaan terhadap UMNO dari sudut islam akan kembali...

Isu ini samalah seperti UMNO menaikkan harga barang. Kemudian UMNO perjuangkan agar harga itu turun kembali ...dan rakyat nampak UMNO perjuang nasib rakyat..walhal ..harga barang tu memang tetap macam tu...

Nama ALLAH memang tidak akan diredai oleh semua masyarakat Islam kalau berlaku juga Muslimin tak akan berdiam diri...UMNO tahu itu semua...tapi UMNO ingin jadi jaguh dalam isu ini...

Silakan UMNO.....kerana Hakim, SPR, SPRM, KDN dan banyak lagi ...adalah Ketua yg sama...di bawah Jabatan Perdana Menteri.
Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers