Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu agama - APAKAH PENDIRIAN PARA MUFTI DAN MAJLIS FATWA. KENAPA DIAM

PAS telahpun membuat pendiriannya berhubung isu penggunaan kalimah Allah yang diizinkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kepada pihak Gereja Katolik dalam penerbitan majalah The Herald.

Yang hairannya mengapa PAS benar-benar diburu media agar membuat pendiriannya. Mengapa PAS perlu akur dan mendahului para mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan dalam hal ini. Apakah pandangan ulama PAS itu sebagai indikator utama dalam membentuk pendirian negara. Kenapa Mufti Perak Tan Sri Harunsani yang kebiasaannya sukakan publisiti mendiamkan diri.

Ke manakah mufti dan ulama ini, apakah pendirian mesti dikaji dahulu sebelum diputuskan untuk kesesuaian pemerintah atau apakah perlu mendengar hujahan PAS dahulu agar pandangan dan fatwa yang dikeluarkan tidak menampakan kesamaan.

Apakah ini bererti pendirian ulama PAS mengatasi seluruh fatwa mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan. Kita tunggu dan lihat apa keputusan kerajaan berhubung perkara ini, kita lihat sama ada perangkap yang dipasang mengena atau tidak. Kita lihat selama mana waktu boleh dilengah-lengahkan.
Tags: isu agama

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers