Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu kalimah Allah - ANAK2 MUDA ISLAM SELANGOR AKUI TERBABIT DALAM DEMONSTRASI

Pengerusi Anak-anak Muda Islam Selangor (Amis), SD Mohd Johari Yasin mengakui beliau terbabit dalam membawa kain rentang "Khalid Samad Peliwat Agama" semasa demonstrasi menentang penggunan kalimah Allah oleh bukan Islam di Shah Alam, Jumaat lepas.

"Ya, kami yang bawa kain rentang itu," katanya sambil menegaskan ia sebagai bantahan terhadap ahli parlimen Shah Alam itu yang didakwanya bersetuju kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam.

Namun Johari menafikan mengenali individu yang berucap yang memperkenalkan dirinya sebagai Suhaimi Shafie yang melaungkan "bakar gereja" semasa protes anjuran Amis di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah itu.

Suhaimi (foto) yang memakai jubah putih turut memberi kenyataan dalam sidang media tersebut, tegasnya tetapi menambahkata beliau sendiri tidak tahu bagaimana Suhaimi tiba-tiba muncul pada sidang media itu.

"Kami ingin tegaskan, dia tidak mewakili kita. Kami tidak tahu dia (mewakili) kumpulan mana. Dia cuma beritahu, dia adalah orang awam yang marah dengan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

"Dia juga beritahu kami, dia tinggal di kawasan berdekatan dan merupakan ahli kariah masjid negeri," kata Johari.

"Kami nampak dia agresif sangat dan terlalu beria-ria. Kami dapati kenyataannya (dalam ucapan dan sidang akhbar) terlalu agresif dan tidak selari dengan pendirian Amis. Sebab itu kami cepat-cepat hentikan sidang media selepas itu," katanya.


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers