Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik perak - ZAMBRY MANSUHKAN PROGRAM BELA RAKYAT

IPOH: DS Dr Zambry Abdul Kadir telah memansuhkan beberapa keputusan Pakatan Rakyat sebelum ini yang membela kebajikan rakyat, termasuk bantuan kewangan untuk warga tua, orang kurang upaya, anak yatim, pesakit dan golongan miskin tegar, kata Peguam Ambiga Srenevasan.

Zambry juga mengabaikan peniaga kecil dan memecat 817 ketua kampung, kata Ambiga yang merupakan peguam Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin pada kes untuk merayu membatalkan keputusan Mahkamah Rayuan yang mengisytiharkan Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Mahkamah Rayuan telah membuat keputusan mengejut itu pada Mei lepas walaupun Nizar tidak meletakkan jawatan atau menghadapi usul tidak percaya di Dewan Undangan Negeri Perak, sepertimana ditetapkan di bawah Perlembagaan Negeri.

Nizar mempunyai satu lagi saluran perundangan untuk membolehkan beliau diangkat semula sebagai Menteri Besar sah dan memohon membubarkan DUN Perak bagi membolehkan pilihanraya negeri diadakan semula.

Pada perbicaraan itu nanti, Mahkamah Persekutuan akan menimbangkan tiga persoalan mengenai perlembagaan dalam memutuskan siapa Menteri Besar Perak yang sah.

Ketiga-tiga persoalan itu berkisar pada sama ada Sultan Perak Sultan Azlan Shah mempunyai hak untuk memecat Nizar dan melantik Zambry sebagai Menteri Besar sedangkan Nizar tidak meletak jawatan atau menghadapi dikenakan usul tidak percaya di DUN Perak.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers