Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - mangsa keempat flu babi

PUTRAJAYA, 29 Julai: AWAS. Flu babi (H1NI) telah meragut mangsa keempat di Melaka semalam. Jangan panik tetapi hendaklah lebih berhati-hati agar tidak mudah dijangkiti wabak berbahaya ini.

Apakah rakyat Malaysia belum lagi merasa jelik dengan wabak itu. Maka eloklah wabak itu dirujuk sebagai Flu Babi atau selesema babi sahaja bukan lagi H1N1. Flu babi mungkin memberikan kesan agak mengerunkan, kalau tidak mendalam pun, maka sekurang-kurangnya mengetarkan hati yang mendengarnya. Atau sekurang-kurangnya kita tahu ia ada kaitan dengan selesema.

Mangsa terbaru, seorang wanita berusia 20 tahun, mati pagi semalam di Hospital Melaka, setelah dimasukkan ke hospital itu pada Ahad, iaitu sepuluh hari selepas dikesan dijangkiti virus berkenaan.

Ketua pengarah kesihatan,
Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican memberitahu pemberita bahawa wanita itu mati akibat radang paru-paru atau pneumonia.

Semalam, seorang lelaki rakyat tempatan berusia 42 tahun mati akibat wabak itu. Sebelum itu, mangsa kedua ialah lelaki berusia 46 tahun yang meninggal dunia di hospital swasta di Subang Jaya, 12.35 tengahari Ahad.

Mangsa pertama ialah pada 23 Julai lalu, iaitu seorang pelajar Indonesia berusia 30 tahun yang menuntut di Pusat Antarabangsa Pendidikan Kewangan Islam (INCEIF) di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers