Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik perak - POLIS RAJA DI MALAYSIA ...

IPOH (26 Mei): Malaysia telah menjadi sebuah negara polis kerana menahan orang awam sesuka hati tanpa menghiraukan hak asasi manusia, kata pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham,

dap perak ipoh candle light vigil arrest 270509 02Beliau mendakwa situasi menjadi bertambah buruk, malahan lebih teruk daripada Operasi Lalang yang menahan 106 orang di seluruh negara.

"Sekarang jumlah yang ditahan mencecah 157 orang, dengan 80 daripadanya adalah di Perak," katanya.

Ngeh berkata, 'Polis Diraja Malaysia' (PDRM) kini telah lebih dikenali oleh rakyat Perak sebagai 'Polis Raja Di-Malaysia' (PRDM) kerana menyekat kebebasan bersuara dan bergerak yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Malam tadi, G Haridas, 34 - pemandu setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming - dan ahli Majlis Perbandaran (DAP), Simon Uthaya Kumar, 51, ditahan di luar pintu masuk bangunan ibu pejabat DAP.

dap perak ipoh candle light vigil arrest 270509 03Timbalan ketua polis Ipoh, Ibrahim Abu Bakar berkata, polis boleh menangkap orang ramai yang berkumpul dalam kumpulan lima orang atau lebih.

Bagaimanapun, Ngeh menegaskan bahawa alasan tersebut tidak boleh diterima kerana dua orang sahaja yang ada ketika (Haridas dan Simon) ditahan.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers