Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik sketsa - NIZAR MASUK PEJABAT MB

Nizar Jamaluddin memasuki bangunan SUK pagi tadi - kira-kira 16 jam selepas mahkamah mengisytiharkan beliau MB yang sah.

IPOH: Saya tidak mempercayai bahawa selepas 86 hari mengosongkan pejabat Menteri Besar Perak, Dato Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin, saya akan dapat memasuki semula pejabat ini dalam tempoh terdekat, meskipun sehari.

Mendahului para exco Pakatan Rakyat, Nizar melangkah masuk ke bangunan SUK, yang menempatkan pejabat Menteri Besar di aras dua. Beliau menduduki sebentar kerusi Menteri Besar sebelum melangkah keluar menuju istana di Kuala Kangsar untuk mengadap Raja Muda Raja Nazrin Shah dan kembali ke pejabat pada jam 1 petang.

Tidak terkata dengan kehendak Allah, saya, Ustaz Misbahul Munir (Setpol), Ustaz Norazli Musa, Ustaz Zulkifli (ketua penerangan PR) mengambil kesempatan untuk bersalaman dengan kakitangan pejabat Menteri Besar yang sedia ada.

Beberapa wajah baru yang tiada semasa kami meninggalkan pejabat ini muncul. Semuanya kelihatan tergaman dengan apa yang berlaku seakan tidak mempercayai kehadiran kami semua.

Bagaimanapun pada jam 2.30 petang kami mula kosongkan pejabat MB selepas menerima khabaran bahawa Mahkamah Rayuan menerima permohonan penangguhan perisytiharan Nizar sebagai MB yang sah. END


Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers