Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik perak - KES NIZAR MULA DIDENGAR MULAI PAGI

PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan hari ini mula mendengar hujahan Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir yang merayu terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar yang sah.

Pada 11 Mei lepas, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan bahawa Nizar adalah MB yang sah berasaskan bahawa tiada usul undi tidak percaya dibuat terhadapnya sebagai MB di persidangan Dewan Undangan Negeri Perak.

Sehari selepas itu, Zambry memperolehi rayuan untuk menangguhkan keputusan itu daripada Hakim Mahkamah Rayuan Ramly Ali yang bersidang secara sendirian sahaja.

Nizar kemudian membuat rayuan mengenepikan pula perintah yang diperolehi Zambry itu. Dalam permohonannya, Nizar turut meminta agar panel lima hakim mahkamah rayuan dibentuk untuk bersidang berbanding tiga orang sebagaimana biasanya, memandangkan kes itu menyentuh kepentingan awam dan perlembangaan negeri.

Bagaimanapun, difahamkan bahawa surat Nizar memohon panel lima hakim itu tidak diterima pada masanya oleh Hakim Mahkamah Rayuan Alauddin Md Sheriff.

Pagi ini, semua pihak bersetuju agar rayuan Zambry didengar dahulu. Panel tiga hakim yang mendengar kes ini terdiri daripada Hakim Abdul Raus Sharif, Datuk Zainun Ali dan Ahmad Maarop.

Kes ini dijangka berlarutan bebera hari sebelum mahkamah membuat keputusannya.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers