Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - umno dijauhi golongan anak merdeka

MENEGAKKAN SEMULA POKOK PERJUANGAN YANG CONDONG

Program Hujah TV9 malam tadi memberikan beberapa jawapan kepada rakyat Malaysia, mengapakah UMNO kini bermasalah, tidak diyakini oleh segolongan orang Melayu, dan amat dijauhi oleh segolongan anak-anak merdeka.

Menurut Datuk Seri Rais Yatim yang jadi tetamu Hujah, UMNO kini bagaikan pohon condong yang jadi rambatan kura-kura. Katanya lagi, pokok yang condong ini perlu ditegakkan semula supaya umat manusia dapat berteduh di bawah naungannya.

Kenyataan Rais mengenai UMNO bagaikan pohon yang condong ini membayangkan sikapnya yang ikhlas dan berterus-terang. Tetapi, cita-citanya untuk menegakkan semula pohon perjuangan yang condong ini mencerminkan sikap Rais yang optimistik. (http://www.kudakepang.blogspot.com)

(ps: pokok nan condong biasanya tidak mampu ditegakkan lagi, kecuali terus ditebang. umpama buluh dilentur waktu rebungnya. eloklah pak rais merenung diri sendiri yang seketika dulu pernah membakar jambatan umno)
Tags:

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers