Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics assembly -

SIDANG DUN TERGEMPAR: NIZAR MENGADAP SULTAN

IPOH, 3 Mac - Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaluddin akan mengadap Sultan Perak dalam masa terdekat mengenai keputusan sidang tergempar yang memutuskan DUN dibubarkan, selepas persidang Dun tergempar yang terpaksa dibuat di bawah pokok, kira-kira 200 meter dari pintu masuk ke Bangunan Perak Darulk Ridzuan.

Sebelum itu, Speaker Dewan, V. Sivakumar bersama Adun Adun Pakatan Rakyat dihalang masuk ke bangunan tersebut oleh sekumpulan orang yang tidak dikenali. Sidang DUN tergempar itu bermula jam 10.15 pagi dan telah menjalankan mesyuarat ke empat penggal pertama serta meluluskan dua usul.

Usul pertama oleh Adun Titi Serong, Khalil Idham Lim, menyokong mengisytiharkan agar Nizar sebagai Menteri Besar yang sah dan telah disokong kesemua Adun Pakatan Rakyat. Usul kedua pula oleh adun Teja Chan Lih Kang yang mengusul perkenan Paduka Seri Tuanku Sultan aagar Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan. Ia disokong swebulan suara.

Sementara itu, Adun Sitiawan, Dato’ Ngeh Khoo Ham mengusulkan usul supaya dewan menerima keputusan jawatankuasa hak dan kebebasan menggantung Dato’ Zambry Kadir dan enam exconya. Usul diterima sebulat suara.

Persidangan dewan ditangguh jam 10.32 pagi. END

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers