Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - J-LO DAN OS TAK RETII KERJAPUN

MAIP elok siasat pernikahan kedua Kapt Os

IPOH (13 Mac): Osman Mohd Jailu dan Jamaluddin Mohd Radzi, adalah dua exco yang tidak faham portfolio exco dan tidak melaksanakan tugas masing-masing, kata Dato Seri Ir Haji Mahammad Nizar Jamaluddin.

Pada setiap kali mesyuarat majlis kerajaan negeri (MMK), Osman dan Jamaluddin lebih banyak berdiam diri, tidak melibatkan diri dalam perbincangan dan tidak membantu. Inilah dua exco Melayu yang kita harapkan tetapi tidak membantu, kata beliau.

“Mereka berdua memegang pelbagai portfolio sebagai exco tetapi sayang mereka tidak menjalankan tugas. Tiada satu dasar atau program dilaksanakan atas inisistif mereka. Manakala dalam mesyuarat yang mereka hadiri, kedua-duanya juga dilaporkan tidak ada sumbangan ide.”

Oleh kerana itu, tuduhan kononnya keputusan dipengaruhi DAP adalah dangkal kerana setiap keputusan dibuat secara kolektif dalam mesyuarat Exco. Namun Osman Jailu dan Jamaludin ini tidak aktif bersuara dalam mesyuarat tetapi lebih suka menghentam dan bersuara di luar mesyuarat.

“Saya cuma tidak mahu mendedahkan lebih banyak keburukan dan keaiban seseorang. Saya tahu apa yang Osman dan Jamaludin perolehi semasa menjadi exco.Saya juga tahu latar belakang mereka berdua dengan baik.”

(PS: Apa kata kalau Majlis Agama Islam Perak menyiasat kesahihan perkahwinan kedua Mr Os tahun lepas, yang tidak didaftarkan dan dikatakan berkahwin di luar Malaysia tanpa izin dan kedudukan perkahwinan ketiga Jamaludin. Kereta mercedez baru yang digunakan Jamaludin juga elok disiasat. Kalau takat jadi Adun sahaja yang elaunnya sekitar RM6,000 sebulan, boleh ke nak tanggung kereta dan semua itu.

Pernah Jamaludian berkata, saya kalau mesyuarat lebih suka diam dan mendengar je kata-kata pegawai kerajaan yang hadir. Deme lebih tahu, kata J-lo
Seorang pegawai tentera berpangkat Major yang pernah jadi boss Mr Os pula bertanya: Reti ke Os buat kerja. Dulu masa bawah saya tak tahu apapun. Dia jaga store je. Boleh ke dia hadapi kes rasuah tu, kalau dalam askar dulu mahu berbulan tak boleh bercakap jika ditegur)
Tags:

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers