Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , social concern - KARAM SINGH SUDAH KARAM .. sudah tak relevan lagi


Ramai yang terkejut beruk apabila Karam Singh (TV3/4) menyokong isu alam sekitar yang digeruni ramai membabitkan sisa radiasi nukler di  Pahang itu.  
Sebahagian besar merasa malu dan aib dengan sikap Karam Singh yang selama ini disifatkan sebagai pejuang alam sekitar dan hak asasi manusia . Akhirnya Karam Singh Karam dan rebah tersungkur mengadai maruah.
Karam Singh selesa mempertahankan kerajaan Pahang, khususnya, yang terdesak untuk terus menipu rakyat. Karam Singh mulai "karam". Imej dan popularitinya merudum. 
Beliau cuba mempertahankan "benang yang basah" dan selayaknya dianggap sebagai pengkhianat rakyat.  
Berikut dipetik daripada Pahangdaily.
Apatah lagi sekiranya, rakyat berhadapan dengan risiko akibat keputusan kerajaan untuk meneruskan projek ini. Soalnya sekarang, kenapa dalam edisi siasat Karam Singh itu, beliau langsung tidak mendapatkan pandangan daripada pihak yang membantah Lynas terutamanya NGO Save Malaysia. Selama ini kita dipaparkan dengan laporan eksklusif yang tidak berat sebelah oleh NTV7dalam isu Lynas. 
Biar pun dalam bahasa Mandarin, namun laporannya amat menarik dan padat dengan maklumat berguna. Ia jauh sekali berbeza dengan apa yang Karam Singh lakukan. 
Tindakan beliau menemubual"individu yang dikaitkan dengan samseng UMNO" ketika demontrasi aman Lynas di Pantai Teluk Chempedak pada 31 Mei lalu, amatlah memalukan. 
Karam Singh gagal untuk menyiasat siapakah yang ditemubualnya, sebelum menerbitkan rancangan tersebut. Di sini, nampak benar beliau telah "dibayar dengan harga tertentu" oleh pihak berkenaan untuk membuat propaganda memesongkan minda rakyat agar percaya Lynas tidak berbahaya, sedangkan beliau sendiri tahu hakikat projek ini.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers