Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik perak - kehadiran penyokong PR jauh mengatasi BN


Perlawanan tiga penjuru di Bukit Gantang


TAIPING (28 Mac): Dato Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamalauddin akan menghadapi pilihanraya P059 Bukit Gantang dengan ditentang oleh dua lagi calon iaitu Umno/Bn dan calon bebas selepas diumumkan oleh pegawai Pilihanraya Datok Mahmood.

Pengumuman itu dibuat selepas tamat tempoh bantahan pada kira-kira jam 1100 pagi.

Umno meletakkan calonnya Ismail Safian, manakala calon bebas ialah Kamarul Ramizu Idris yang menyerahkan kertas pencalonannya pada jam 9.15 am, selepas Nizar mengemukakan kertas pencalonannya.

Setiausaha Agung PAS, Dato’ Kamaruddin Jaafar; Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato’ Dr Haron Din; Ustaz Mujahid Yusof Rawa dan Ir Abdul Khalid Samad turut hadiri memberi sokongan seleian ratusan ribu penyokong Pakatan Rakyat yang memenuhi sekitar kawasan penamanaan calon

Sebelum itu, Nizar, tiba di Pusat Penamaan Calon bersama-sama Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang;Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa; Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang; Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat, Dr Dzulkifli Ahmad dan Speaker Dun Perak, Sivakumar.

Suasan kelihatan meriah tetapi tiada perkara tidak dingini berlaku. Sebuah replika kapal selam dan laungan hancurkan BN Altantunya bergema sepanjang laluan ke pusat pencalonan. Suasana dikawal ketat oleh pihak polis. FRU dan kawat berduri di pasang sekitar padang untuk menjarakkan antara penyokong BN dan PR. Kelihatan juga sebuah helikopter berlegar-legar di kawasan tersebut.

Lebih 100 staf Harakah dan penyokong turut mencuri tumpuan dalam perarakan tersebut apabila membawa sepanduk,kain rentang sertai memakai baju ‘T’ yang tertera kata-kata bantahan terhadap tindakan KDN yang menggantung akhbar Harakah tempohari.

Pada satu ketika, kumpulan penyokongan Umno turut bertelagah sesama sendiri ekoran keputusan pengundian pimpinan Umno di Majlis Tertinggi yang baru tamat sehingga menyebabkan polis terpaksa campur tangan. END

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers